ثبت نام دریافت خدمات سرویس مدرسه در سامانه (سپند) آغاز شد
- شناسه خبر: 10670
- تاریخ و زمان ارسال: 5 خرداد 1403 ساعت 10:54
- نویسنده: بردباری نیوز
به گزارش بردباری نیوز،
مرتضی ضامنی از شروع ثبت درخواست والدین دانش آموزان برای سرویس مدرسه خبر داد و اظهار کرد: این امر بر اساس مصوبات آئین نامه اجرایی حمل و نقل دانش آموزی هیئت وزیران و به منظور ساماندهی و نظارت بر فعالیت سرویس مدارس و ارتقاء سطح ایمنی تردد دانش آموزان انجام میشود.
وی گفت: ثبت درخواست والدین جهت دریافت خدمات سرویس مدرسه در سامانه پایش ناوگان دانش آموزی (سپند) برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ از اول خرداد سال جاری آغاز شد.
ضامنی با اشاره به ماده ٢٧ این آئین نامه عنوان کرد: به منظور برنامه ریزی و تأمین ناوگان مورد نیاز حمل و نقل دانش آموزی، والدین می توانند تا ابتدای تیرماه پس از اطلاع رسانی مدارس، نسبت به ثبت درخواست خود در سامانه سپند اقدام کنند.
وی در ادامه به تبصره ۱۰ ماده یک این آئین نامه اشاره کرد و افزود: سامانه سپند به استناد آئین نامه هیئت وزیران به منظور اجرای ساماندهی، مدیریت و نظارت یکپارچه و مستمر بر عملکرد تمامی دستگاههای متولی، شرکتها و رانندگان مجاز حمل و نقل دانش آموزی، اولیاء متقاضی حمل و نقل (سرویس) و همچنین تجمیع و به روزرسانی و پایش اطلاعات مربوط به صورت بر خط، توسط وزارت کشور ایجاد شده است.
مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور بیان کرد: ثبت نام در این سامانه به صورت الکترونیکی انجام میشود و والدین دانش آموزان میتوانند با مراجعه به آدرس https://irtusepand.ir نسبت به ثبت نام و انتخاب سرویس مورد نظر خود اقدام کنند.
وی گفت: در سامانه سپند همچنین اطلاعات مربوط به رانندگان، خودروها و مسیرهای سرویس مدارس به طور کامل ثبت و در دسترس والدین قرار میگیرد. همچنین به منظور افزایش سطح کیفیت و ایمنی این حوزه، امکان نظارت بر خط بر نحوه سرویس دهی ناوگان نیز در این سامانه فراهم شده است.
ضامنی خاطر نشان کرد: استفاده از سامانه سپند برای ثبت نام سرویس مدارس الزامی است و رانندگان و پیمانکاران نیز موظف به ثبت نام در این سامانه و اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح هستند.
وی در پایان گفت: امید است با اجرای این طرح، شاهد ساماندهی هرچه بهتر سرویس مدارس و ارتقاء کیفیت حمل و نقل دانشآموزی در کشور باشیم.
دبیری خبر: سعیده بردباری
انتهای پیام