به گزارش بردباری نیوز، افزایش ۳۰درصدی قیمت نان طی روزهای گذشته با سکوت خبری همراه بود و حتی اطلاعیه ای مبنی بر قیمت دقیق انواع نان در اختیار رسانه ها قرار نگرفته بود و یک شبه مردم با قیمت های جدید نان روبرو شده اند.

بعد از روزها پیگیری جدی اصحاب رسانه در نهایت شامگاه دیروز مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۸ کشور طی گفت و گویی با صدا و سیما این افزایش را یک تصمیم استانی عنوان  و افزایش متوسط ۳۰ درصدی را تایید کرد.

اسفندیار ابوالحسنی گریزی اظهار کرد: قیمت نان در استان آذربایجان شرقی بر اساس قیمت سال ۹۳ بوده و تغییر نیافته و در سال ۹۷ فقط ۱۰ درصد افزایش یافته است‌.

وی ادامه داد: قیمت همه اقلام روز به روز افزایش می‌یابد و این ۱۰ درصد افزایش قیمت در سال ۹۷، هیچ تاثیری در افزایش درآمد نانوایان نداشت.

وی گفت: علاوه‌بر قیمت گندم و آرد، هزینه‌های جانبی ازجمله دستمزد و بیمه و غیره را  در نانوایی ها داشتیم.

افزایش ناگهانی قیمت نان شاید برای اقشار دارای درآمد پایدار تاثیر آنچنانی نداشته باشد اما بدون شک در شرایط سخت اقتصادی که بسیاری از مشاغل متاثیر از شیوع کرونا ویروس بوده اند این افزایش ها بار سنگینی را بر سبد کالایی اقشار آسیب پذیر و خانواده های آنها خواهد داشت.

و نکته قابل تامل دیگر این است که چرا این افزایش قیمت ها به طور شفاف با مردم در میان گذاشته نمی شود ؟ چرا مسئولان ذی ربط قبل از افزایش قیمت ها این موضوع را با دلایل مطرح نمی کنند ؟ و چرا باید چند روز پس از افزایش قیمت ها مدیران مربوطه با پیگیری رسانه ها این موضوع را تایید کنند؟

نگارنده: بردباری