به گزارش بردباری نیوز، متن بیانیه و اسامی برگزیدگان به شرح زیر است:

بیانیه ارزیابی و داوری

نهمین نمایشگاه و جشنواره نوآوری و فناوری ربع رشیدی(RINOTEX2021)  – تبریز۱۴۰۰

با نام و یاد خداوند دانائی ها و با سلام و عرض ادب و احترام خدمت حضار محترم،

چنانچه استحضار دارید در این دوره از نمایشگاه و جشنواره ثبت نام عمومی از طرح ها در پنج بخش :

ایده های فناورانه

شتابدهی و جذب سرمایه

توسعه و تجاری سازی فناوری

فروش محصولات فناورانه

نیازمندی های فناورانه

از طریق سامانه نرم افزاری تحت وب که توسط یکی از شرکت های توانمند و دانش بنیان استان طراحی گردیده، انجام گرفته است. باتوجه به رویکرد و هدف جشنواره که “توسعه و تجاری سازی فناوری” است، ارزیابی و داوری طرح ها نیز صرفا” در این بخش و در ۳ مرحله انجام پذیرفته است.

در مرحله نخست، ارزیابی اولیه به صورت غربالگری عمومی و تخصصی سپس ارزیابی بر اساس شاخص ها و  مولفه های، “علمی، فنی” و “اجرائی، اقتصادی” و در نهایت بر مبنای اطلاعات بازدید نمایشگاهی صورت پذیرفته است. در این مراحل، تیمی متشکل از ۳۰ داور طرح ها را مورد ارزیابی قرار داده اند. و هر طرح حداقل توسط ۳ داور در حوزه علمی و فنی و ۲ داور در حوزه اجرایی و اقتصادی مورد ارزیابی قرار گرفته است.

از بین ۴۹ طرح حاضر در جشنواره، تعداد ۳۵ طرح پس از غربالگری عمومی و تخصصی، بعنوان منتخبین مرحله نخست جهت رقابت حضوری به مرحله دوم ارزیابی راه پیدا کرده اند.

مرحله دوم ارزیابی طبق برنامه زمانی تعیین شده در یک روز ، با حضور صاحبان طرح های منتخب بخش نخست و تیم ۳۰ نفره داوری در قالب ۱۳ زون فناوری برگزار گردید . در این مرحله فرصت لازم برای صاحبان طرح فراهم گردید تا در حضور داوران از طرح خود دفاع کنند. در مرحله سوم ارزیابی نیز بازدید میدانی طرح ها در محل نمایشگاه انجام شد و بالاخره پس از جمع بندی نهایی، ۳ طرح برتر که بالاترین امتیازات را از مراحل کسب کردند، به عنوان منتخبین نهمین جشنواره نوآوری و فناوری ربع رشیدی تعیین شدند.

نتایج ارزیابی ها درنشست ویژه اعضاء هسته سیاست گذاری کمیته فنی و ارزیابی نمایشگاه و نیز نماینده تیم داوری،جهت لحاظ کلیه ضوابط و مقررات آئین نامه ای ستاد اجرائی نمایشگاه گزارش و تائید گردید. بر همین اساس تعداد ۳ طرح برتر نهمین نمایشگاه و جشنواره ربع رشیدی با عناوین فناور طلائی، فناور نقره ای و فناور برنزی تعیین و برای اعلام در برنامه اختتامیه وتجلیل به عوامل اجرائی معرفی گردیدند. شایان ذکر است جوایز نقدی ۳ فناور برتر توسط صندوق پژوهش  و فناوری ارس اهداء گردیده است .

ضمنا از ۴ طرح منتخب دیگر نیز با اهدای جایزه آقای دکتر غفارزاده -از فناوران موفق سابق این نمایشگاه- تقدیر به عمل خواهد آمد..

شایان ذکر است در این دوره از جشنواره با هماهنگی انجام شده داورانی از تمامی دانشگاه های استان در مراحل ارزیابی مشارکت و همکاری داشتند.

به امید آنکه رینو تکس دروازه ورود فناوران ایرانی به دهکده جهانی تجارت فناوری باشد .

 جوایز منتخبین نهمین جشنواره نوآوری و فناوری ربع رشیدی از طرف صندوق پژوهش و فناوری ارس به شرح زیر تقدیم می گردد:

لوح تقدیر به همراه تندیس طلایی جشنواره، با تقدیم یک فقره چک به مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال اهداء می شود به رتبه اول جشنواره

شرکت رایان پلیمر آرتا

به خاطر ارائه طرح تولید پلیمرهای زیست تخریب پذیر پلی لاکتیک اسید

از استان آذربایجان شرقی

لوح تقدیر به همراه تندیس نقره ای جشنواره، با تقدیم یک فقره چک به مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال اهداء می شود به رتبه دوم جشنواره

پژوهشکده رانشگرهای فضایی- گروه پژوهشی عملگرها

به خاطر ارائه طرح عملگر چرخ عکس العملی ماهواره های کوچک

از استان آذربایجان شرقی

لوح تقدیر به همراه تندیس برنزی جشنواره، با تقدیم یک فقره چک به مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال اهداء می شود به رتبه سوم جشنواره

شرکت هوشمند تجهیز فن آوا صنعت

به خاطر ارائه طرح سامانه جامع پایش حمل و نقل (همپا)

از استان آذربایجان شرقی

با ادای احترام به تمامی صاحبان طرح ها و با کسب اجازه از محضر حضار و مسوولین محترم، بدینوسیله جایزه آقای دکتر غفارزاده به ۴ طرح منتخب زون ها به شرح زیر تقدیم می گردد:

لوح تقدیر با تقدیم ۲۵ میلیون ریال جایزه نقدی اهداء می شود به منتخب برتر زون نوآوری و فناوری های کشاورزی و صنایع تبدیلی، شرکت حفار صنعت آرمان گستر

به خاطر ارائه طرح: بیل بکهو

از استان آذربایجان شرقی

————————————————–لوح تقدیر با تقدیم ۲۵ میلیون ریال جایزه نقدی اهداء می شود به منتخب برتر زون  نوآوری و فناوری های نانو، شرکت پویا فناوران تهویه نو،

به خاطر ارائه طرح: دستگاه تصفیه هوای الکترواستاتیکی

از استان آذربایجان شرقی

————————————————–

لوح تقدیر با تقدیم ۲۵ میلیون ریال جایزه نقدی اهداء می شود به منتخب برتر زون  نوآوری و فناوری های انرژی، جناب آقای دکتر سجاد نجفی،

به خاطر ارائه طرح: نرم افزار CGRID

از استان آذربایجان شرقی

————————————————–

لوح تقدیر با تقدیم ۲۵ میلیون ریال جایزه نقدی اهداء می شود به منتخب برتر زون  نوآوری و فناوری های حوزه سلامت، شرکت تابش انوار آذربایجان،

به خاطر ارائه طرح: ست های معاینه تشخیصی تابش انوار

از استان آذربایجان شرقی

————————————————–