به گزارش بردباری نیوز به نقل ازبرنا محمد رضا  کردلو در جمع خبرنگاران اظهار کرد: توجه به جهاد تبیین یکی از اولویت های اصلی دیوان محاسبات آذربایجان شرقی در دوره جدید مدیریتی است تا بدین وسیله ضمن عمل به وظایف ذاتی، قانونی و شرعی خود نسبت به ارایه گزارش های عملکرد و شفاف سازی در حیطه کاری برای عموم مردم اقدام شود.

وی گفت: اصول ۵۴ و ۵۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی را موید ارزش، جایگاه و اهمیت دیوان محاسبات در سیستم اداری و سالم سازی محیط های سازمانی است.

وی خاطرنشان کرد: پاسداری از بیت المال جزو وظایف و ماموریت های محوری ماست که در این رابطه صیانت از اموال عمومی همواره در دستور کار فعالیت های مجموعه قرار دارد.

مدیرکل دیوان محاسبات آذربایجان شرقی ایجاد ارتباط دو سویه بین مردم و این اداره کل را ضروری دانست و گفت: دیوان محاسبات سه رکن اصلی برای ارتباط با مردم در نظر گرفته است که از آنجمه می توان به سامانه ۱۹۸ ، دیوان یاران و شورای اندیشه ورزی و صیانت از بیت المال اشاره کرد.

کردلو ضمن تشریح طرح دیوان یاران اظهارکرد: اصحاب رسانه و افراد با نفوذی که در سیستم می‌توانند تأثیرگذار باشند در این طرح در کنار ما خواهند بود  و از آنجه که مردم و به خصوص خبرنگاران در حقیقت بازوان پرتوان ما به شمار می روند تا مشکلات سازمان ها را احصاء کرده و نسبت به پیشگیری از وقوع انحرافات و تخلفات احتمالی اقدام کنیم.

وی گفت: هرکس که به دیوان محاسبات کمک کند در واقع به مردم و نظام کمک کرده ‌است تا از بیت المال حفاظت کنیم.

مدیرکل دیوان محاسبات آذربایجان شرقی با اشاره به استقرار کارشناسان این داره کل در سازمان ها و شرکت های متعدد اعلام کرد: هر جا احساس کنیم بیت المال به خطر می افتد با کسی تعارف نداریم و با قدرت و توان قانونی خود وارد عمل خواهیم شد، چون خود را نماینده ۸۰ میلیون جمعیت کشور می دانیم و طی سال های اخیر نیز ثابت شده است هر کجا دیوان ورود پیدا کرده منجر به حاکمیت سلامت اداری شده است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در برخی از موارد شاهد خودانضباطی شدید در ادارات هستیم و باید مراقب باشیم که خود انضباطی تبدیل به خود تحریمی نشود.

وی با تاکید بر تعامل سازنده این اداره کل با دستگاه های دولتی گفت: دیوان محاسبات با بهره گیری از توان ۵۰ نفر متخصص در امر حسابرسی و نظارت، حدود ۲۰۰ واحد استفاده کننده از بودجه را رسیدگی می کنیم و معتقدم ساختار این اداره کل متناسب با ساختار گردش مالی استان نیست.

خبرنگار: اکبر بردباری