به گزارش بردباری نیوز، دولت ها و مردم نسبت به فضای اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی حاکم بر آنها هر یک رویکرد های متفاوتی را در مقابله با کرونا در پی گرفته اند و برنامه های آگاهی بخشی عمومی،  فاصله گذاری اجتماعی، فاصله گذاری هوشمند، پروتکل های بهداشتی و موارد دیگر همه و همه دست به دست هم داده اند تا همه گیری بیماری ناشی از کرونا ویروس را به حداقل برسانند.

عادت های رسانه های اجتماعی در مقابله با کرونا نیز مخصوص به خود بوده است و این رسانه ها تلاش کرده اند تا پنجره ای واحد را برای پاسخ جمعی به شیوع کرونا ویروس در دنیا داشته باشند.

رسانه های اجتماعی با گذر از خط قرمز های تعریف شده بسیاری از کشورها  گفتگوهای مهم راجع به  پیشگیری از کرونا ویروس را تسهیل کرده اند و به صورت بی سابقه اطلاعات گسترده ای را در زمان محدود به مخاطب ارائه کرده اند که در برخی از موارد این اطلاعات نادرست بوده و ناشی از احساسات طرف ارائه کننده است که نیازمندی ما به عملکرد هوشمندانه در این فضا را در پی داشته است.

سیر صعودی ابتلا به ویروس کرونا در سراسر دنیا سوژه بسیاری از رسانه های اجتماعی بوده و رکورد های بیننده را در فضای مجازی جابجا کرده است .

هانکوک ، استاد ارتباطات دانشگاه استنفورد و مدیر آزمایشگاه رسانه های اجتماعی استانفورد ، می گوید: مکالمات پیرامون  کرونا، به ویژه آنهایی که در سطح جامعه هستند ، می توانند به ما در جهت یابی این بحران کمک کنند. هنکوک می گوید ، این بحث ها بازتاب دهنده چگونگی تفکر و واکنش جامعه در برابر بحران است.

رسانه های اجتماعی ارتباط بی واسطه ای را با مردم رقم زده اند و امروز زندگی در زمان کرونا بسیار متفاوت از تمام تجربیات مردم دنیا است ، زندگی که دستخوش تغییرات بزرگی در نحوه انتخاب ها، برنامه ها ،عملکرد روحی و حتی اقتصادی ما است.

سراسر جهان تهدید بی سابقه ای را تجربه می کند و این بزنگاه مناسبی برای بررسی تغییرات آینده است و در این بین بدون شک رسانه های جمعی نقش بی بدیلی را بازی می کنند که نباید از آنها غفلت شود.

هر چند دولت ها در طول زمان از این رسانه ها برای پیشبرد برخی ازا هداف خود استفاده کرده اند اما امروز غفلت از این فضا تبعات بسیاری را در پی خواهد داشت.

کارشناسان می گویند که رسانه های اجتماعی در واقع شیوه درک جامعه و واکنش به شیوع COVID-19 را تغییر می دهند. به نظر می رسد وقت آن رسیده است که رسانه را محدود به رادیو و تلویزیون  نبینیم و با دیدی فراتر عملکرد ها و رفتارهای عموم مردم را در رسانه های جمعی مورد بررسی قرار دهیم چرا که گویا آینده قرار است منطبق بر همین تغییرات شکل بگیرد.  یادداشت: حمیده بردباری