وی افزود: ۶۴۹۳ داوطلب آزمون دکترا در شهر تبریز رقابت می‌کنند که از این تعداد حدود ۴۰ درصد را زنان و ۶۰ درصد را مردان تشکیل می‌دهند.

به گفته وی؛ ۱۶۰۰ داوطلب دکترا نیز در دانشگاه تبریز در سه دانشکده شیمی، مهندسی عمران و مهندسی برق رقابت خواهند کرد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز با بیان اینکه این آزمون در سه شهر تبریز، مراغه و مرند و در هفت حوزه‌ی امتحانی استان برگزار می‌شود، اضافه کرد: در شهر تبریز پنج حوزه دانشگاه تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان، دانشگاه پیام نور و مرکز علمی کاربردی ماشین سازی به‌عنوان حوزه‌های امتحانی داوطلبان در نظر گرفته شده‌اند.

وی متذکر شد: داوطلبان حتما شب قبل از آزمون، محل برگزاری آزمون را شناسایی کرده و کارت ورود به جلسه را به همراه وسایل ضروری برای آزمون اعم از مداد سیاه نرم و پاک کن، کارت ورود به جلسه و کارت شناسایی (کارت ملی یا شناسنامه عکس دار) آماده کنند و در زمان‌های مقرر و تعیین شده به محل حوزه‌های امتحانی مراجعه کنند.

لازم به ذکر است؛ داوطلبان از آوردن وسایل ممنوعه اعم از موبایل و دیگر وسایل الکترونیکی، جزوه، کتاب، خوراکی و … به محل آزمون جداً خودداری کنند؛ در صورت مشاهده به‌عنوان تقلب و تخلف تلقی خواهد شد.

داوطلبان با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش به نشانی http://www.sanjesh.org نسبت به دریافت کارت شرکت در آزمون اقدام و در صورت مغایرت اطلاعات مندرج در کارت به باجه‌های رفع نقص مراجعه کنند که شروع آزمون راس‌ ساعت‌ ۸:۳۰ خواهد بود و داوطلبان یک ساعت قبل از آزمون در حوزه امتحانی باید حضور یابند.

خبرنگار: سعیده بردباری