علی خیری در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش تولید این مجموعه در سال های اخیر گفت: میزان تولید فولاد برای سال جاری یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن برای بخش ذوب و نورد فولاد پیش بینی شده است.
وی  با اشاره به اشتغال ۱۲۰۰ نفر به صورت مستقیم در این مجتمع اظهار کرد: خاطرنشان کرد:  این مجتمع برای هفت هزار نفر اشتغال غیرمستقیم فراهم

خیری با تاکید بر ضرورت توجه به موضوع صادرات  افزود: سال ۱۳۹۹ میزان صادرات محصولات فولادی، شمش فولاد و میلگرد از این مجتمع با حدود ۵۰میلیون دلار نسبت به سال ۱۳۹۸ سه برابر افزایش نشان می دهد .

وی صادرات عمده این مجتمع را به کشور عراق عنوان کرد و گفت:  بر اساس برنامه ریزی های انجام شده صادرات فولاد برای سال جاری تا ۹۰میلیون دلار پیش بینی شده است.

وی با اشاره به جایگاه این مجتمع در تولید فولاد کل کشور گفت:  فولاد بناب در میزان تولید در بین بخش های خصوصی مقام اول و کل تولیدکنندگان فولاد کشور مقام چهارم را دارا می باشد.

وی گفت: این مجموعه دارای ۲واحد ذوب (ذوب شاهین با کوره قوس الکتریکی و ذوب شهریار با کوره های القایی) می باشد و اکنون میلگرد آجدار در سایزهای مختلف، تیرآهن، نبشی، ناودانی، شمش فولادی و مفتول آلیاژی در قالب ۷ خط نورد و ۲واحد ذوب در این مجتمع تولید می شود.

 

خبرنگار: اکبر بردباری