دکتر محمد حسین صومی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تا این لحظه هیچ کادری از مجموعه علوم پزشکی مبتلا به کرونا ویروس نیستند.

وی ضمن تقدیر از مدیران ارشد استان در مقابله با این بیماری گفت:با تجربه طولانی پزشکی غیر از دفاع مقدس کنار هم قرار نگرفته بودیم .

تعداد بیماران در کل دنیا در حال افزایش است. وی افزود: کارشناسان سازمان جهانی بهداشت در بدترین شرایط پیش بینی کرده اند ۷۵ درصد مردم گرفتار خواهند شد پس در هدفگیری ها باید از گسترش بیماری جلوگیری کنیم.

وی گفت: باید آگاهی مردم را افزایش دهیم و ویروس را زمین گیر کنیم و تمام همت خود را به کار بگیریم که میزان انتقال را کاهش دهیم.

وی افزود: هر مبتلا بیش از ۴ نفر را مبتلا میکند و این بدترین صحنه است.اگر روزی برسد یک نفر را تنها یک نفر مبتلا کند در حال مقابله است.

صومی افزود: سازمان جهانی وضعیت اضطرار اعلام کرده است و آمار توسط وزارت بهداشت و درمان ارائه خواهد شد و شخصا هیچ آماری دیگر ارائه نخواهم کر و در هر نقطه استان امکان افراد مبتلا وجود دارد .

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، با اشاره به شرایط آزمایش کرونا گفت: هر کس با سندرم حاد تنسی در بیمارستان ها مراجعه کرده و بستری شده اند آزمایش کرونا از آنها گرفته می شود و حدود ده درصد از مراجعه کنندگان بستری شده و نمونه برداری می شود.

وی گفت: اول اسفند تا امروز ۳۳۶ مورد بستری مشکوک به کرونا ویروس داشتیم و از ۲۶۳ مورد نمونه برداری انجام شده و تست ۱۵ نفر مثبت بوده ومتوسط سنی افراد مبتلا حدود ۶۰ سال است و هر سه نفر فوتی ها مرد بودند و حدودا ۶۰ درصد آقایان و ۴۰ درصد خانم ها درگیر این بیماری می شوند.

صومی اظهار کرد: افراد آلوده بعد از فوت در صورت مثبت بودن کرونا با شرایط ویژه و برمبنای پروتوکل دفن می شود.

وی خاطرنشان کرد: تمامی بیمارستان ها موظف هستند افراد مشکوک به کرونا را باید پذیرش و بستری کننده و در صورت شرایط ویژه به امام رضا اعزام شوند.

خبر: جعفر نژاد